niedziela, 18 stycznia 2015

Improwizacja na całego

Dzisiejszy pomysł na obiad rysował się w mojej głowie podczas powrotu do Krakowa. Najpierw w planach były na naleśniki, potem risotto, następnie kasza gryczana a stanęło na łososiu. Chciałem przygotować go na świeżym szpinaku baby, ale niestety w 2 sklepach nie dostałem tego artykułu i zaczęła się improwizacja.

Ostatecznie przygotowałem:

Grillowanego Łososia na maśle z brokułami, brukselką, kuskusem z warzywami i sosem koperkowym.

Czas przygotowania : 30 minut
Wartość odżywcza dla 1 osoby :

Kalorie: 793 kcal -- *32%
Węglowodany: 61,5 g -- *19%
w tym cukry:  6,8 g -- *6%
Tłuszcze: 38,6 g -- *48%
Białko: 48,2 g -- *67%

zapotrzebowanie dla osoby 2500 kcal (ja mam na pewno większe)
węglowodany: 320g (dla osób aktywniejszych 400g-500g, dla bardzo aktywnych 500g-600g)
cukry : 120g (osoba 2500 kcal)
tłuszcze: 80g (dla aktywniejszych więcej o 7-8g co 200 kcal)
białko: 72-75 ( na każdy kg ciała około 0,8g-1,0g)

Krok 1 - skompletowanie składników (dla 2 osób)

Łosoś świeży - 300 g
Kasza kuskus - 150 g (połowa opakowania)
Śmietana 18% - 175 g (cały kubeczek)
Brukselka - 200 g
Brokuł - 250 g 
Szczypiorek
Cytryna 
Wino białe - 100 ml




Krok 2 :

- na gotującą i osoloną wodę wrzucamy brokuła pokrojonego w małe różyczki
- kaszę kuskus 1,5 szklanki zalewamy 1,5 szklanki wrzątku ( stosunek 1:1 - ile kaszy tyle wrzątku), przykrywamy pokrywką i odstawiamy na 5-8 minut 




Krok 3 - przygotowanie sosu 

- myjemy i kroimy koperek 
- 100 ml wina białego (ja miałem półsłodkie - lepiej chyba wytrawne) wlewamy na miseczki
- dodajemy mały kubeczek śmietany 18%
- doprawiamy solą i pieprzem
- wrzucamy koperek
- wszystko mieszamy







Krok 4:

- do w półgotowych brokułów wrzucamy brukselkę i gotujemy jeszcze około 8-10 minut
- zaczynamy smażyć łososia na maśle 




Krok 5:

- odcedzamy brukselkę i brokuły
- 4-5 główek brukselki i kilka różyczek brokuła kroimy na drobne kawałeczki
- jeżeli mamy suszone pomidory można pokroić je w kawałeczki i razem z pokrojoną brukselką i brokułem wrzucamy do kuskusa
- mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem 
- łososia kropimy cytryną 


Krok 6:

- Łososia kładziemy na ręczniku papierowym, żeby ociekł z masła
- brokuły i brukselkę układamy na talerzu, kuskus nakładamy i polewamy sosem



Krok 7:

- Nakładamy łososia na talerz, nalewamy wina, które zostało z sosu :) i jemy :)

Smacznego !! 


Kolejny raz było bardzo pysznie :)

1 komentarz: